• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Köpa dator utan UC

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Min dator har tvärkraschat och det är illa, jag behöver verkligen en dator för att kunna jobba hemifrån som jag gör på halvtid. Har dock inte pengarna, trots att det inte behöver vara någon värsting, och kommer heller inte kunna lägga kommande lön på det.

Har kasst kreditbetyg (35%) och vill absolut inte försämra det, sliter för att det ska bli bättre, och vill således inte dra på mig någon förfrågning.

Min fråga är alltså: finns någon firma där man A: slipper UC-förfrågan, B: kan hoppas på rätt generös kreditbedömning? Inser att det nog är rätt hopplöst med mitt betyg men värt att kolla här, tänkte jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
klarna eller Qliro? Provat det?

Ellos säljer också endel datorer. Går att ta på avbet. utan UC.
 

trolov

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
24 November 2017
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Min dator har tvärkraschat och det är illa, jag behöver verkligen en dator för att kunna jobba hemifrån som jag gör på halvtid. Har dock inte pengarna, trots att det inte behöver vara någon värsting, och kommer heller inte kunna lägga kommande lön på det.

Har kasst kreditbetyg (35%) och vill absolut inte försämra det, sliter för att det ska bli bättre, och vill således inte dra på mig någon förfrågning.

Min fråga är alltså: finns någon firma där man A: slipper UC-förfrågan, B: kan hoppas på rätt generös kreditbedömning? Inser att det nog är rätt hopplöst med mitt betyg men värt att kolla här, tänkte jag.

Webhallen med Klarna "räntefri" delbetalning .Ingen uc .
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Tack för svar. Det är alltså Klara eller Qliro som gäller - och dessa tar inte UC? Har gamla betalningsanmärkningar från båda dessa, känns inte jättepositivt =(
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Mejlade CDON/Qliro och frågade kring kreditupplysning, fick följande svar ifall någon är intresserad:

Tack för ditt mejl.

Det görs inte en kreditupplysning vid varje köp, utan de sker när man är ny som kund, samt om senaste upplysningen var mer än 3 månader sedan.
Eftersom att ditt senaste köp genom oss var 2016 så kommer det ske en upplysning när du lägger ett köp.

Vi kommer inte kunna sätta en spärr som gör att förfrågan inte skickas till UC, men det är främst Creditsafe vi skickar våra förfrågningar till.

Om de dröjer med att svara skickas förfrågan till UC.

Detta sker som sagt efter att ett köp har godkänts av dig, så troligtvis blir det som sagt en så kallad mikroupplysning via Creditsafe.

Men det finns även en liten möjlighet att de inte svarar i tid och att det skickas till UC.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Så med andra ord kan det ske en creditsafe men också en UC - Precis som med Klarna.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Ja, det är väl ändå himla märkligt. Dålig förståelse för såna som oss, som för allt i världen vill undvika UC...
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Screenshot_2019-01-22-12-34-44.png
Enligt cdon så blir det ingen upplysning som påverkar kreditbetyget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp